Liturginiai tekstai

Dieviškoji galia

Viešpats, norėdamas, kad esmingiau būtų suprantamas Įstatymas, dvasines tikrenybes išreiškiantis per kūniškąsias, ir tuo pagrindu jo nesugriaudamas, bet veikiau jį išaukštindamas, – nes norėjo, kad [Įstatymas] būtų esmingiau suprastas, – palietė raupsuotąjį, ir jei žmogus nuo jo susitepti galėjo, tai Dievas visiškai nebuvo suteptas, nes jis yra nesutepamas. Taigi jam nebus prikišama, kad turėjo laikytis Įstatymo ir nepaliesti nešvariojo, nes prisiliesdamas prie nešvariojo negalėjo nuo jo susitepti. [...].
O jeigu kaip Įstatymo priešininkas palietė raupsuotąjį ir nepaisydamas susitepimo paniekino Įstatymą, kaipgi galėjo susitepti, neturėdamas kūno, kuris galėtų būti suteptas? Juk vaiduoklis negali būti suteptas. Vadinasi, jei negalėjo būti suteptas kaip vaiduoklis, tai buvo nesutepamas jau ne dėl dieviškos galios, o dėl dvasios bekūniškumo, todėl negalima laikyti, jog nepaisė susitepimo, kadangi neturėjo savyje medžiagos, kurią būtų galima sutepti; vadinasi, Įstatymo nesugriovė tas, kuris sutepimo išvengė dėl to, kad buvo vaiduoklis, o ne dėl to, kad parodė galią.

Tertulijonas, † apie 220

Biografija