Spausdinti

Meditacija B eilinis 9


Liturginiai tekstai

Mirtis dėl Jėzaus

Iš tiesų gyventi šiame pasaulyje nesusiduriant su kliūtimis neįmanoma. Jau jaunystėje šis suvokimas tampa tarsi antruoju žmogaus gimimu. Iš auklėjimo ir patirties žmogus sužino, kad nevaržomas prigimtinių potraukių tenkinimas yra pražūtingas, o sveikas protas laisva valia imasi tam tikro tų potraukių ribojimo ir tvarkymo. Panašiai esti ir kitų asmenų atžvilgiu. Bendruomenės gyvenime prigimtinė teisė ir prigimtinis moralinis įstatymas yra neatšaukiami. Tuo tarpu prigimtinės potraukių teisės atsiduria greta kitų teisių. Tamsioji naktis reiškia naują pradžią. Patogus žmogaus įsikūrimas pasaulio namuose, pasaulio siūlomas malonumų išsipildymas, šių malonumų geidimas ir savaime suprantamas pritarimas šiam geidimui, – visa tai, kas prigimtiniam žmogui reiškia šviesų dienos gyvenimą, Dievo akyse reiškia tamsybes, yra nesuderinama su dieviškąja šviesa (šios tamsybės, pagrįstos nuodėme, iš esmės skiriasi nuo tamsos, kilusios iš Dievo ir lemiančios tamsybių sunaikinimą). Kad sieloje atsirastų vietos Dievui, reikia minėtus dalykus išrauti su visomis šaknimis. Atsiliepti į šį reikalavimą galima tik visais frontais stojant į kovą su savo prigimtimi – imti ant pečių savo kryžių ir atsiduoti nukryžiavimui. Šventasis tėvas Kryžiaus Jonas, kalbėdamas apie tai, pateikia tokius Viešpaties žodžius: „Kas neišsižada visos savo geidžiamos nuosavybės, negali būti mano mokinys“ (Lk 14, 33).

Šv. Kryžiaus Teresė Benedikta, † 1942

Biografija